Friday, April 19, 2024

පුරවැසියා එනතුරු හුදී ජනයා සමග පොර බැදූ මිනිසෙකු ගේ නික්මයාමක්

 හුදී ජනයා කියන්නේ මට පෙන්නන්න බැරි සත්ව කොට්ඨාශයක්.

සැකයක් නෑ;පාලිත තෙවරප්පෙරුම කියන්නේ ඒ හුදී ජනයාගේ මිනිහෙක්.

ඔය හුදී ජනයාගෙන් ඇහුවොත් 'ආණ්ඩුව කාගෙද' කියලා ඒගොල්ලෝ කියන්නේ 'දේශපාලඥයන්ගේ' කියල. එතකොට 'දේශපාලඥයෝ කොහෙන්ද' කියලා ඇහුවොත් ඒගොල්ලෝ කියාවි 'පක්ෂ වලින්' කියලා. (මේ කියන්නේ සියවසකට කිට්ටු කාලයක් සර්වජන ඡන්ද බලය ප්‍රැක්ටිස් කරපු ජහමනයා ගැන!);

ආයතනයක තේ හදන මනුස්සයයි, සිකුයුරිටියි,  මැනේජරුයි කවුරුත් පඩියකට රස්සාවක්  කරන සමානයෝ කියලා මේ හුදී ජනයාට අදහසක් නෑ. පන්සලේ හාමුදුරුවෝ ඉස්කෝලේ රස්සාවකට ගිහිපුවාම පුටුවට  සුදු රෙද්දකුත් එලල, දානෙත් දෙන්න ඕන කියලා මේ හුදී ජනයා හිතන්නේ.ඒ හාමුදුරුවෝ පාර්ලිමේන්තුවට ගිහිපුවහම කථානායකත් එයාට ඔලුව නවන්න ඕන කියලා ඒගොල්ලෝ හිතනවා. ( මේ විසි එක් වන සියවසේදිත්)

ලංකාවේ මහාමාර්ග වගේම දුම්රිය මාර්ග සංවර්ධනයේ පුරෝගාමියෙක් සහ යටත්විජිත නිලධාරියෙක් වන කැප්ටන් ඩෝසන් වතාවක් කිව්වා,  'ශිෂ්ඨ සමාජයන්ට අදාළ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදය වගේ තත්වයන් ලංකාව වගේ සමාජයන්ට අදාළ කරන්න අමාරු බවත්,  මෙහෙට ගැලපෙන්නේ දයාන්විත තාත්තා කෙනෙක් වගේ පාලකයෙක්' බවත්. අපේ කලාපයේ මිනිස්සු ඉල්ලන්නේ 'සුපර් හීරෝ' කෙනෙක්. 

පාලිත තෙවරප්පෙරුම අන්න ඒ වර්ගයේ සුපර් මෑන් කෙනෙක්; හුදී ජන විරුවෙක්.

හැට නම ලක්ෂයේ කුණු කුණාටුව වෙලාවේ පාලිත තෙවරප්පෙරුමත් ප්‍රතික්ෂේප වෙනවා. ඒක පාලිතටවත් හිතාගන්න බැරි ෂොක් එකක් වෙන්න ඇති. 

"ඒක මිනිස්සුන්ගේ වැරැද්ද නෙවෙයි ;මේ ඔක්කොම බැසිල්ගේ ගේම්" පාලිත කියනවා. ඒ කියන්නේ ඒ වැඩේ වුණු විදිය ගැන පාලිතට හොඳ අවබෝධයක් තියෙනවා. මේ කාලයේ 'ජනමතය' කියන්නේ දෙන දේ විශ්වාස කරන එක. 

"පාලිත හොඳ මනුෂ්‍යයෙක්. ඒත් හොඳ දේශපාලඥයෙක් නෙවෙයි" කියලා දැන් ජනප්‍රිය අදහසක් තියෙනවා. සමහර විට ඒකෙන් අදහස් කරනවා ඇත්තේ පාලිතට ඡන්ද දිනන්න බෑ කියලා වෙන්න ඕන. ඒ තේරුමෙන් ගත්තොත් හොඳ දේශපාලඥයා වෙන්නේ බැසිල් වර්ගයේ අය. මට අනුව බැසිල් කියන්නෙත් මේ හුදී ජනයාගේ මිනිහෙක්. (ඒත් මේ වර්ග දෙක අතර වෙනස්කම් ටොන් එකක් තියෙනවා)

අද දවසේ ඕනම ආණ්ඩුවක් අඩු වැඩි වශයෙන් නිදහස් වෙළඳපොළ ක්‍රමය මත පදනම් වෙන්නේ. ඒක යූඑන්පීය, පොහොට්ටුව, එන්පීපිය වගේ හැමෝම සම්බන්ධයෙන් ඇත්තක්. ඒකට එක එක අය පාවිච්චි කරන වචනවල යම් වෙනස්කම් තියෙනවා;විදි අතර ලොකු වෙනස්කම් තියෙන්න පුළුවන්.

පොහොට්ටුවට ඕන කරන්නේ පාලනය කරපු වෙළඳපොලක්. ඒකේ හොඳම සංකේතයක් තමයි ධම්මික පෙරේරා. 

යූඑන්පීය පෙනී හිටින්නේ නිදහස් වෙළඳපොලක් වෙනුවෙන්. ඒක කවුරු හරහා උනත් කමක් නෑ. ඒගොල්ලන්ගේ  පෙනී හිටීම සිස්ටම් එකක් වෙනුවෙන්. (පොහොට්ටු වර්ගයේ  මජර සෙට් එකක්  කොතනත් වගේ එතනත් නැතිවෙන්නේ නෑ; ඒක අපේ 'ජාතික සහලක්ෂණයක්' ) එහෙම වෙළඳපොළක් සාර්ථක වෙන්න නම් කේවල් කළ හැකි ශක්තිමත් පුරවැසියෙක් ඉන්න ඕන. පුරවැසියා හැදෙන්නේ පුද්ගලික පුද්ගලයාගෙන්. පුද්ගලික පුද්ගලයා නැතුව සංවිධානාත්මක සමාජයක් ගොඩනැගෙන්නෙත් නෑ. (මේ නිසා සිවිල් සමාජයක් කියලා කියන්නේ සිවිල් පුද්ගලයාගෙන් වෙන් කරන්න බැරි සාධකයක්) 

යටත් විජිත ආර්ථිකයයි,  ඒකටම ඈදුනු අධ්‍යාපනයයි, අනිත් සේවාවනුයි එක්ක  අලුත් මධ්‍යම  සහ ධනපති පංති හැදෙනවා. හැබැයි එතනත් ඉහළම බලය බොහෝ දුරට පරණ වැඩවසම් පොරවල් අතේ තිබුණු බවයි පේන්නේ.  ලංකාවේ ධනවාදය මේ විදිහට මුළු සමාජය පුරා විසිර පැතිර ගිය එකක් බවට පත්වුණේ නෑ. 

චන්ද බලය පුරවැසි බලය දක්වා වර්ධනය වීමක්වත්, ඒකට අදාලව දේශපාලන පක්ෂ වර්ධනය වීමක්වත් අද වනතුරු දකින්න නෑ. 


ඒ නිසා ආණ්ඩුව කියන්නේ අහසින් පාත් වෙන එකක් වගේ හුදී ජනයාට පේන එකේ ලොකු වරදකුත් නෑ. හැබැයි හුදී ජනයා පුරවැසියන් බවට පත්වන තෙක් මේ කිසිම වරදක් හදාගන්න වෙන්නෙත් නෑ. 

මේ හුදී ජනයා සංවිධානය කිරීමේ පළල්ම වැඩපිළිවෙළක් මුලින්ම දකින්න ලැබෙන්නේ යූඑන්පීයේ ජේ.ආර්. ජයවර්ධන මූලිකත්වයෙන්. පස්සේ ඒකට ඔවුන් ගොඩනැගූ ග්‍රාමෝදය මණ්ඩල වගේ ව්‍යුහයන් එතෙක් තිබුණු සීමිත හෝ  පුරවැසි ක්‍රියාකාරීත්වයන් තවදුරටත් අකුලා දමන්න හේතු වුණා කියලා විවේචනයකුත් තියෙනවා. දැන් ජනසභා කියල වඩා සාර්ථක විය හැකි ව්‍යුහයකට උත්සාහ දරමින් තිබෙනවා. 

පාලිත නොසැලී නියෝජනය කෙරුවේ මෙන්න මේ පුරවැසියා හරහා නිදහස් වෙළෙඳපොළක් ගොඩනගා ගැනීමේ යූඑන්පී දේශපාලනයයි. 

එහෙව් පාලිත එළියට ඇද දාපු  බැසිල්ගේ උපායමාර්ගය මොකක්ද ? ඒකට බැසිල් කිව්වා 'ඡන්ද මැෂින්' හදන වැඩක් කියලා.  පාරවල් පාලං බිල්ඩින් ඇතුළු යටිතල පහසුකම් කියලා ජාතියක් ගොඩනගාගෙන යනවා. හරියටම කියනවනම් ඒ කියන දේවල් සඳහා කොන්ත්‍රාත් බෙදාගෙන යනවා. මහා කොන්ත්‍රාත්කරුවාගේ ඉඳලා අන්තිම වැඩ කරන කෙනා දක්වා සම්තින් එකක් බෙදෙනවා. ඔය පොහොට්ටුවේ ජනරැළි  පුරවන්නෙත් අන්න එහෙම ඡන්ද මැෂින් ප්‍රඩක්ට් වලින්. මේ වැඩේදි කාටවත් ගිල්ටියක් එන්නේ නෑ. මොකද ඒවා රටත් ජාතියක් වෙනුවෙන් කරන මහා මෙහෙවරයන් ! පොහොට්ටුවේ ජීවනාලිය වෙන්නේ, සිංහල බහුතරයට ටෙම්ප⁣රි ෆන් එකක් සපයන, තමිල් විරෝධි මහා යුද ජයග්‍රහණ මන්තරෙන්. මේක තමයි 'රාජපක්ෂ ක්‍රමය'. දැනුත් ඒක ක්‍රියාත්මක වෙනවා 'රනිල් රාජපක්ෂ විරෝධය' නමින්. ඒක හරිම ජනකාන්ත ප්‍රොජෙක්ට් එකක්. 

පාලිත 'සුපර් හීරෝ' වෙන්නේ මේකෙ අනිත් පැත්තේ ඉතාම දුෂ්කර ප්‍රොජෙක්ට් එකක් වෙනුවෙන්. 

අපේ සමාජයන්ට උභතෝකෝටිකයක් තියෙනවා, පුරවැසි සමාජයක් හැටියට ගොඩනැගීමේදී. 

සමාජය ඇතුලේ බල කේන්ද්‍රවල කුස්සි, කක්කුස්සි, කානු-අගල් වැටිලා ඉන්න හුදී ජනයා තමන්ගේ ඉරණම තමන්ගේ අතටම ගන්න නං සුපර් හීරෝලා ප්‍රතික්ෂේප වෙන්න ඕන. ඒත් එහෙම කරන්න හයිය දෙන්න සුපර් හීරෝලා ඉන්නත් ඕන. ඒකට හේතුව යුරෝපයේ වගේ පුරවැසියා හැටියට ගොඩනැගෙන්න ඕන කරන සමාජ ආර්ථික තත්වයන් අපට උදා නොවෙන නිසා. 


මේ අනුව, පාලිත තෙවරප්පෙරුම කියන්නේ, පුරවැසියා ගොඩනැගීමේ මේ උභතෝකෝටිකය මගින් ගත් බිල්ලක් කියලා සලකන්නත් පුළුවන්.  ඒ හිඩැස පුරවන්න ජීවිතය පරිත්‍යාග කරපු විරුවෙක් හැටියට සලකන්නත් පුළුවන්. 


කොහොමටත් අපේ කලාපයේ හැම විරුවෙකුගේ ම වගේ ජීවිත කතාවල මෙහෙම උභතෝකෝටිකත් තියෙනවා. 


පුරවැසියා දක්වා යන ගමනේ අපට තව ගොඩක් දුර යන්න තියෙනවා. පාලිත වගේ අය නැතිව දැනෙන පාළුව ඒ නිසා කියා නිම කරන්න බෑ. ඒකට අපට තව ගොඩක් බිල් ගෙවන්න වේවි. ඒ නිසා පාලිත වගේ කෙනෙක්ව තවත් වෙහෙසකරවන්න සුදුසු නෑ. ඔහුගේ පුද්ගලික ගොවිපළේ, ගහකොළ, සතා සීපාවා එක්ක, මිත්‍රත්වයේ රැකවලුන් එක්ක, ඉර හඳ තරු වළාකුළු යට, ඔහු ම තනා ගත් සදා නිදන පුංචි කුටියේ සදා විවේකයක් පාලිතට පතමු. 

සුභ සන්ධ්‍යාවක් විරුවාණෙනි ! 


No comments:

Post a Comment